Online gevonden dankzij een online marketing bureau
‘Wist je dat je met meerdere van je teksten bovenin google staat?’, merkt Wim op. ‘Je maakt zeker gebruik van een online marketing bureau’, zegt hij er enigszins vragend achteraan.
Ik weet dat hij het zegt met enige afgunst. Het lukt Wim niet zich te onderscheiden van zijn concurrenten. En hij zou zo graag als eerste worden genoemd bij de zoekresultaten van google.
Boven in de zoekresultaten
Ik beantwoord de vraag van Wim niet. In plaats daarvan vertel ik hem dat het niet gemakkelijk is gevonden te worden op internet. Elke dag plaatsen letterlijk miljoenen mensen hun teksten online. De een kan dat beter dan een ander.
Maar de slimste mensen werken inderdaad met een online marketing bureau. Daar werken de mensen die de kennis hebben bezoekers naar je website te trekken. Dagelijks houden ze de nieuwste ontwikkelingen bij om te zorgen dat ze bijblijven in hun vak. Waardoor kunt doen waar jij goed in bent, op jouw eigen vakgebied dus. Terwijl potentiële klanten jouw bedrijf vinden bovenin de zoekprogramma’s.
Online marketing bureau
Een online marketing bureau kan er dus voor zorgen dat je website wordt gevonden. En zelfs dat bezoekers specifieke inhoud zien en tot actie overgaan. Dat ze bijvoorbeeld een offerte aanvragen, ingaan op een aantrekkelijke aanbieding of iets anders dat past binnen jouw bedrijf.
Een online marketing bureau kan dus meerdere diensten aanbieden. Maar het begint met verkeer genereren naar jouw website.
Gevonden tussen de miljoenen
Je vraagt je ongetwijfeld af hoe zo’n bureau dat doet. Hoe ze jouw website naar voren halen tussen al die miljoenen andere. Dat doen ze met complexe technische strategieën, waarmee ze marketing omgevingen beïnvloeden die voor de zichtbaarheid van jouw website belangrijk zijn.
Het komt neer op termen die je waarschijnlijk wel eens hoorde, zoals SEO-optimalisatie online advertenties en contentcreatie. Maar er is veel meer. En bovendien veranderen zoekmachines de regels en technieken continu, waardoor het voor een online marketing bureau zaak is bij te blijven.
Trefwoorden
Wanneer je op een verjaardag of andere bijeenkomst een tip krijgt van die goede vriend, is de techniek erachter waarschijnlijk al achterhaald. Dan hoor je over trefwoorden, tussenkoppen of een inhoudsopgave.
Het is waar dat mensen zoeken op trefwoorden en die tegenwoordig vaak in een vraagvorm gieten. Dus, hoe komt jouw website bovenin bij de zoekresultaten van google? Door de juiste trefwoorden te gebruiken. Of beter, de juiste zoekwoorden. Welke zijn dat en hoe plaats je die in een tekst. Dat is kennis die je kunt vinden bij een online marketing bureau.
Doeltreffende zoekwoorden
Andere zaken die een rol spelen zijn de hoeveelheid zoekwoorden, de variatie tref- en zoekwoorden, synoniemen, de combinatie van zoekwoorden. En vooral ook, wat verwachten de zoekprogramma’s op dit moment van een tekst met zoek- en trefwoorden.
Zomaar wat trefwoorden in je webtekst plaatsen heeft dus niet zoveel zin. Er zijn meerdere processen nodig om de juiste trefwoorden te vinden en ze daarna correct in je online tekst te plaatsen. Dat moet zodanig gebeuren dat een zoekmachine jouw tekst als geloofwaardig beschouwt. En daarmee jouw website als een serieuze informatiebron voor bezoekers van de zoekmachine.
Linkbuilding en SEO-diensten
Binnen een online marketing bureau zijn zoek- en trefwoorden onderwerpen waarmee met name de afdeling linkbuilding en overige SEO-diensten zich bezighoudt. Zij beschikken over allerlei gereedschappen om de juiste tref- en zoekwoorden te vinden bij jouw specifieke doelgroep.
Het zijn de zoekwoorden die onder andere hoog scoren in concurrentievermogen, in scoringspercentages bij zoekmachines en die daardoor het meest relevant zijn binnen jouw werkgebied of onderwerp.
Daarna plaatsen ze de gevonden woorden op de juiste manier en hoeveelheid in de teksten op jouw website. Teksten die daarmee een geheel andere opbouw en stijl hebben dan bijvoorbeeld je brochures en andere papieren uitingen.
Online advertenties
De teksten en afbeeldingen op je website vormen de basis voor zoekprogramma’s. Maar er zijn meer hulpmiddelen die je kunt inzetten voor jouw bezoekers of om je website onder de aandacht te brengen. Sommige daarvan kun je zelf uitvoeren. Maar door hun specifieke kennis kunnen ook hierbij online marketing bureau helpen de resultaten te verbeteren.
Neem bijvoorbeeld online adverteren, op je eigen site of bij anderen. Met hun kennis en gereedschappen kunnen de deskundigen van het online marketing bureau helpen bij het lanceren van online advertenties.
Ze berekenen dan vooraf hoeveel je moet uitgeven bij een gewenst resultaat. Of wat ongeveer het verwachte resultaat is bij een bepaald budget. En als de advertentiecampagne loopt kunnen ze deze volgen, analyseren, bijsturen en meer.
Tekst en overige content
Als klant van een online marketing bureau beschik je vanzelfsprekend zelf over de meeste kennis van jouw vakgebied. Je zal daarom in de meeste gevallen zelf voor het basismateriaal zorgen, zoals teksten, afbeeldingen en overige content.
Het bureau kan daarna helpen bij het optimaliseren van het geheel voor zoekmachines. Daarna kan het bureau adviseren over het relevant houden, bijvoorbeeld door te controleren of de teksten en overige content nog aansluit bij de regels, algoritmes en technieken die zoekmachines hanteren. Dan geeft ze bijvoorbeeld na enige tijd aan dat het verstandig is een update te maken van een tekst.
Boven in de zoekresultaten
Dus het is zoals ik Wim al vaker vertelde. Wil je gevonden worden met je website en bovenin staan bij google? … Wellicht toch eens contact opnemen met een online marketing bureau.
Vorige en volgende berichten
« Ouder: Uncle John’s Bathroom ReaderNieuwer: Raymond Smullyan, grappen en grollen »Een willekeurig bericht
Ik schrijf op deze site over allerlei onderwerpen. Soms is het heel persoonlijk, soms vooral informatief of beschouwend. Hieronder een willekeurig bericht uit ruim 2000 berichten.