Klik hier om af te drukken.


Euro 2000 huisstijl

De Europese voetbalkampioenschappen werden in 2000 in België en Nederland gehouden. Samen met Rolf Resink ontwikkelde ik een complete huisstijl (briefpapier, visitekaartjes etc) voor dit toernooi.  Daarnaast ontwierpen we ander benodigd drukwerk (entreekaartjes e.d.) en voorbeelden van merchandising (T-shirts, CD-hoesjes, posters e.d.).

Mooie kans

eurologoDe organisatie van Euro 2000 was in handen van voormalig Twijnstra Gudde adviseur Alain Courtois. Hij had inmiddels de nukken ervaren van ISL, de marketingorganisatie van de UEFA die de commerciële rechten had van het toernooi.

Er was een competitie geweest tussen zes bureaus, dat al was begonnen, in 1993 (!). Van het bureau dat de gekozen en inmiddels goedgekeurde huisstijl had gemaakt wilde ISL alsnog afscheid nemen, omdat ze de financiële en juridische eisen van dit bureau te hoog vond.

Buiten de competitie

euroentreeWe kregen gelegenheid snel een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Halverwege de ontwikkeling werden diverse taken van het projectbureau Euro 2000 teruggenomen door ISL, waaronder de huisstijlontwikkeling.

ISL besloot, omdat er toch al kosten waren gemaakt, nog eens met het eerdere bureau, DGO ook uit Utrecht, te gaan overleggen. Beiden deden wat bij de wijn, waardoor het oorspronkelijke logo alsnog werd gebruikt voor het toernooi.

eurobord