Tijd voor echte gezondheid

Annemarie Postma was al jaren bezig met gezonde voeding. In veel onderwerpen rondom dit thema had ze zich verdiept. Tijdens het werken aan haar boek ‘Tijd voor echte gezondheid’ hoorde en las ze steeds vaker kritiek op het dieet van Sonja Bakker. Het idee onstond een website te maken waar deskundigen hun meningen over een onderwerp geven. Hierdoor zou een breed, genuanceerd beeld van het onderwerp ontstaan, waarmee de lezer zich zelf een mening kon vormen.  ‘Tijd voor echte gezondheid’  leek ons een goede titel. Een titel bovendien waaronder meer thema’s konden worden behandeld dan alleen voeding.

De basis voor de site was in twee dagen klaar. De deskundigen konden hun materialen uploaden. Annemarie had in de tussentijd enkele relaties en deskundigen benaderd met het idee. Felix Wilbrink van de Telegraaf schreef een artikel over ‘tijd voor echte gezondheid’. Plaatsing daarvan werd twee keer doorgeschoven en daar wilden we toch even op wachten. Ondertussen kwamen, soms bijzonder enthousiaste, reacties binnen. Columns van de deskundigen volgden en kort na het verschijnen van het artikel ging de site de lucht in.

Er bleven goede reacties binnenkomen en ook op enkele fora werd de site goed ontvangen. Maar uiteindelijk kostte het toch tijd en aandacht dan we hadden gedacht. En sloot het niet goed aan bij onze ‘corebusiness’. We hielden het idee voor een tweede onderwerp nog even vast, maar een vervolg aan deze leuke actie werd niet meer gegeven.

De missie:

Tijd voor echte gezondheid.nl is een interdisciplinair platform voor mensen uit verschillende vakgebieden voor tegengeluid, oprechte verontwaardiging en onafhankelijke meningen over steeds wisselende onderwerpen. De website is een initiatief van journaliste en columniste Annemarie Postma. De meningen en standpunten van de bijdragen zijn niet noodzakelijk die van haar of de redactie van deze site.

Bekijk de oorspronkelijke website ‘tijd voor echte gezondheid’.

Print deze pagina
Bovenstaand bericht is geschreven op 12 maart 2012 door in de categorie 2012, Algemeen, Oudedoos

Vorige en volgende berichten

« Ouder: Nieuwer: »

Een willekeurig bericht

Ik schrijf op deze site over allerlei onderwerpen. Soms is het heel persoonlijk, soms vooral informatief of beschouwend. Hieronder een willekeurig bericht uit ruim 2000 berichten.

2 thoughts on “Strategie en tactiek – waar gaat het fout

  1. 1

    Beste René,
    Sluit je een doel in bij strategie?

    Als mijn DOEL is om veel mensen te bereiken kan de
    STRATEGIE zijn om daarvoor sociale media in te zetten.
    TACTIEK is dan dat ik vandaag een relevante posting plaats op Facebook.

    als ik die laatste 2 omdraai ben ik at random aan het facebooken zonder dat het in de context staat van mijn doel en strategie.

    Wanneer ik mensen spreek in de context van het bepalen van hun niche (www.winstgevendeniche.nl) die aangeven dat al een hele tijd met aanpassingen voor hun website bezig zijn en dat dat eerst moet is de vraag voor wie ze die website zouden willen maken.
    Als dat blinde 80 plussers zijn die kampen met oriëntatieproblemen is het maar de vraag of een website de goede strategie is.
    de tactiek van een FB posting slaat dan vanzelf de plank mis

  2. 2

    Bij een strategie kun je de vraag ‘waarom?’ stellen en bij een tactiek de vraag ‘wat?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code