Banken reclame

Ik wilde eerst de uitdrukking opschrijven: Gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en ramen. Die rijmt mooi. Toen ik het op kantoor aan enkele aanwezigen vroeg kwamen er verschillende varianten, zoals ‘op muren en glazen’, ‘muren, deuren en glazen’ en dergelijke. Maar er zijn meer varianten mogelijk, want schrijven we niet ook onze namen als kleine vandaaltjes op bomen en banken.

Hier is in ieder geval creatief gebruik gemaakt van het schrijven op banken. Banken reclame nu eens niet voor financiële instellingen, maar van allerlei organisaties.

De bovenste rij

De mooiste vind ik die van het Waterleidingbedrijf in Denver. De tweede is een banken reclame van de Canadese stad Alberta om het skieën te promoten
De derde is van een dierentuin in Calgory waar een jonge giraffe is geboren. Leuk, maar ook wel een beetje een doodskist. Een detail van de tekst in de kinderwagen bij deze campagne staat ernaast.

De tweede rij

De tweede rij begint met de Australische campagne ‘kids shouldn’t grow up on the street’. De hoogtestreepjes bij de bank zijn op diverse plaatsen in Melbourne te zien. Daarna een banken reclame van het fietsenmerk BMX. Gevolgd door die van het Tjechische likeurmerk Becherovka. Zij werken al jarenlang met de boodschap dat hun likeur mensen dichter bij elkaar brengt. Hun reclamebureau Mark BBDO Prague heeft dat in de ‘getting closer’ bank tot uitdrukking gebracht (zie ook ‘de leaflet van de banken reclame ‘). Met een foto van de uitwerking.

De middelste rij

Een Duitse reclame van het koffiemerk Erasco. Op het kopje, zie hiernaast, staat ‘heise tasse’. Het hete kopje zorgt voor smeltend sneeuw. Daarna volgt een campagne uit India om mensen stil te laten ‘zitten’ bij hun (over)gewicht. Met een detail van de op de grond getekende weegschaal bij deze campagne. De fotorij wordt afgesloten met een bank van de Zwitserse IKEA.

De voorlaatste rij

De eerste foto van deze rij is van een campagne om het lezen te bevorderen. De banken staan op verschillende plaatsen in Istanbul en zijn beschreven met gedichten van 18 bekende Turkse dichters. Gevolgd door een bankje van Slim Fast, een drankje om af te vallen. De Pampers bank toont hoe moeilijk het is voor kleintjes om op een bank te gaan zitten. En de laatste bank is van de krant ‘Emirates Today’.

De onderste rij

Deze schuine bank is van Companhia Athletica. Een bank waar je van afglijdt of waar je actief op moet zitten. Op de sticker staat ‘Move Yourself’. Dan volgt de bank van KitKat, een reclame van Nestlé. De laatste hier getoonde banken reclame is van Telia, een Zweeds mobiele-telecombedrijf dat voetbalwedstrijden toont op je telefoon.

Print deze pagina
Bovenstaand bericht is geschreven op 16 december 2012 door in de categorie 2012, Algemeen

Vorige en volgende berichten

« Ouder: Nieuwer: »

Een willekeurig bericht

Ik schrijf op deze site over allerlei onderwerpen. Soms is het heel persoonlijk, soms vooral informatief of beschouwend. Hieronder een willekeurig bericht uit ruim 2000 berichten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code